bookwormladies

Alla inlägg den 21 november 2015

Av Bookworm Ladies - 21 november 2015 22:15

Last time:

När han hör hur dörren smäller igen efter mig ser han upp och för en sekund kan jag se förvirringen i ansiktet. Fotogenlampan lyser upp hans ögon och får munnen att se mörkröd ut. Så oerhört vacker...

När jag märker att mannen inte känner igen mig skyndar jag med att ta av huvan. Mina lockar faller ner och ramar in mitt ansikte.

"Ers höghet." Han reser sig från stolen. "Vad i helvete gör du här?"

Det undrar jag med.
Uh-oh!! This is sooo interesting!!!

_______________________________________________________________________________

Ja, vad gör jag här egentligen? Det vet jag ju knappt själv. Vad ska jag svara på den frågan när jag inte kan svara den åt mig själv? Jag vill ju bort från slottet. Bort från landet. Men jag tar ändå detta skepp. Och visserligen anser sjömän att kvinnor ombord endast betyder otur, men det gör sjörövare med. Jag hade enkelt kunna ta ett annat skepp.

Nej du hade inte enkelt kunnat ta ett annat skepp, men att försöka med ett annat hade varit säkrare.

Något som var bekvämare och inte skulle segla iväg i nattens mörker. Eller kanske var det därför? Kunde jag inte stå ut till morgondagen? Var jag tvungen att ge mig av så fort som möjligt för att känna mig fri? Gode Gud det vet jag inte. "Jag behöver din hjälp." säger jag med en stadig röst. "Jag behöver lämna detta land så fort som möjligt,

Tur att landet är litet då, och det bara tar några timmar att lämna det! :D

och vad jag förstår det som har vi redan börjat segla. De har dragit in landbryggan."

"Kvinnor ger otur på skepp" DRA IN LANDBRYGGAN NU DRAR VI! KVINNAN FÅR VARA KVAR!

Mannen bara stirrar på mig. Det är som han inte kan fatta att jag är här. Mina ögon granskar honom


*Jag granskar honom. Nu låter Caitlin passiv och som om hon inte har någon kontroll över var hon tittar.


och han har en liknande vit skjorta på sig som han hade på balen. Skillnaden är att denna är mer genomskinlig och jag tackar tyst till Gud att det är mörkt. Annars skulle han märka hur generad jag blir bara av att se på honom. Jag har en skarp tunga


*


och vet vad som är rätt och fel. Mitt självförtroende är oftast på topp och jag är säker i mig själv. Men när det gäller bart klädda män kan jag bli så lamslagen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det beror inte på min personlighet, för i vanliga fall är jag modig.


*


Det beror på hur jag blivit uppfostrad och en del av mig hatar mamma och pappa för att inte ha berättat hur gudomligt vacker en man kan vara. Hans kropp är mycket större och kraftfullare än en kvinnas.


Kvinnor har tydligen precis likadana kroppar i den här världen. Och män är bara attraktiva när dom är större och starkare än kvinnor. *spyr*


Som ett bevis på att han alltid rör på sig och är kapabel till de mest aggressiva saker, även fast han samtidigt kan vara graciös och mycket elegant.

I'm gonna throw up.
*

Vafan betyder det här ens? Jag hatar verkligen när författare försöker vara evolutionsbiologer och säger att "omg kvinnor är alltid attraherade av stora starka män som kan döda saker!"

"Cat. Du ska lämna mitt skepp omedelbart eller så kastar jag dig överbord!" Hans röst är vass som kniven han använde för att hota mig. "Jag trodde aldrig du kunde vara så dum att komma hit. Jag skonade ditt liv för i helvete! Vad får dig att tro att jag ger dig samma chans igen?" För att du gett mig ett smeknamn.

Well...that's stupid. It's not deep...it's just stupid. Wth.

Caitlin är seriöst en idiot. Det kan inte ens skyllas på att hon är "modig" eller "äventyrslysten", hon är bara korkad.

"Jag är tvungen att gifta mig." Han ler sarkastiskt med händerna på skrivbordet. "Grattis." "Men jag vill inte! Jag vill inte bli drottning. Och det är ett tvångsgiftemål."

Snälla byt rad när du skriver dialoger!

Jag vet inte riktigt varför jag berättar så detaljerat, ordet bara sipprar ur mig. "Prinsen, min blivande man, har redan sju fruar och han bryr sig inte om mig. Bara min rikedom!" "Och vad ska du med mig till?" Till min lättnad låter han något intresserad. "Som sagt, jag måste komma härifrån. Jag kan få åka med dig till närmsta kungadöme. Det är allt du behöver göra. När vi stannar vid nästa hamn släpper du av mig där och du behöver aldrig se mig igen. Allt jag vill är att komma bort från landsgränsen." Han drar sig i håret. "Varför skulle jag hjälpa dig? Och förresten når vi inte land förrän två veckor. Du kommer bara vara en börda."

Okej så den där prinsen lever inte på andra sidan havet...det betyder att gränserna till de två kungrikena ligger precis bredvid varandra, och slottet ligger nära denna gräns. För hur skulle det annars bara ta två dagar att resa mellan de två slotten?
 Så det här riket är pyttelitet. För åt andra hållet ligger tydligen bara vatten. Jag antar att det skulle kunna vara ett avlångt rike, men varför skulle slottet ligga nära gränsen? Borde inte det ligga mer i centrum så att det blir enklare att nå från hela landet?

 Fast kanske riket växte ått ett håll, eller krympte från hållet där prinsen bor, och de hade inte råd/tid för att flytta på slottet? Jag menar, det är ju en hamnstad så det kanske är bra att ha huvudstaden där? 
 Wait a minute. Why the fuck do I even care?

"Jag kan hålla mig i bakgrunden. Dessutom, om du inte vill ha med mig kommer jag gå tillbaka till slottet och säga till drottningen att det var du som tog skrinet och tog kartan inuti det. I så fall kommer du bli hängd senast imorgon bitti."

Oooor, he could kill you! :D

I wish he would.

Han låter sina gråa, intensiva ögon betrakta mig. "Du bluffar." "Gör jag? Är du sugen på att ta reda på det?" Jag snor runt för att gå härifrån. "Nej, stanna!" Han harklar sig och jag vänder mig om. "Eller... så kan jag döda dig."

:D

Jag ler snett. "Du gjorde det inte förra gången och kommer inte göra det nu heller. Jag vet inte varför men av någon anledning finner du mig intressant.

I FUCKING TOLD YOU! DU KAN INTE HOTA NÅGON OCH SÄGA ATT DU INTE VILL SKADA DEM! SEE? SEE? I WAS RIGHT YOU LILL SHIT! 

Och dessutom är jag prinsessan. Folk kommer ta reda på att du mördade mig och då kommer du dö i alla fall."

Nej? De kommer hinna ta sig ut från riket innan de förstår att någon dödade dig. Plus kan de enkelt bara ta med din kropp och dumpa den i havet? Då kommer de aldrig kunna hitta dig och få veta att du dog, de skulle säkert fortfarande tro att du helt enkelt rymt. 
Hur fan skulle de lista ut vem det var som dödade dig om de inte ens vet säkert att du är död?


"Förbaskat." Han svär till och drar en stressad hand genom håret.


Hans hand är stressad, tydligen.


"Jag kan inte ha med en kvinna ombord! Hela besättningen kommer tro att det innebär döden för oss alla." "Låt dem tro det då. Jag bryr mig inte så länge du tar mig härifrån." Han stirrar på mig och för några sekunder verkar det som om han försöker pussla ihop mitt liv i hans tankar. "Vad är det för fel på dig? Du är prinsessan av Delai för i helvete! Du har pengar, status och allt du kan önska dig. Spelar det verkligen någon roll om du då gifter dig med en prins, som för den delen också har pengar. Ni kommer bli otroligt rika. Det spelar ingen roll om du får dela honom med sju andra. Du har det jag vill ha. Och det kastar du bort." Han suckar och vänder sig mot mig. "Du är av kungligt blod. Något som jag inte är. Visserligen vill jag inte bara ha rikedom, men jag skulle fan vara mycket lyckligare än vad jag är nu. Förresten dödar dina föräldrar mina vänner. Bara för att vi tar det livet ger oss."

Nej, de dödar er för att ni är mördare, våldtäksmän och tjuvar. Ni tar inte det livet ger er. Ni tar det som livet inte ger er.

Författaren borde sluta med sina Pirates of the Caribbean maratons och läsa lite historia, tycker man.

Jag ser på hans ryggmuskler genom den genomskinliga skjortan och biter mig i läppen. Det är något med hans hållning som skapar en sensuell omgivning. Och jag tvekar inte när jag säger att det svaga ljuset också bidrar till det.

Omg kan du gå fem minuter utan att prata om hans kropp? Seriöst?

"Jag är inte som mina föräldrar." säger jag tillslut. "Dessutom verkar du inte så hemsk. Jag menar, de pirater jag har hört talas om har faktiskt mördat folk. Inte bara hotat om det."

Och det är sååååå mycket bättre. Självklart är det inte lika hemskt men det gör det inte okej.

Han snor runt ännu en gång och ger mig ett oläsbart uttryck. "Är du säker på vad du ger dig in på?" "Nej." erkänner jag. "Men vem gör egentligen det?"


FUCKING SPUNKMASTER STRIKES AGAIN! KOLLA HUR ÄVENTYRLIG OCH COOL HON ÄR!! SÅ JÄVLA DJUP ASSÅ!


"Så du menar alltså att du vill vara ombord på detta skepp i två veckor och därefter lämnar du oss?" "Ja." "Lovar du att hålla dig undan? Och att du inte stör besättningen när de jobbar... Och om vi anfaller några så-" "Anfaller? Vad menar du med det?" Han dunkar ena pekfingret i bordet om och om igen. "Hur mycket vet du om sjörövare egentligen?" "Mycket. Men du verkar inte vara som en. Du verkar vara en gentleman."

  * 
I can't...I can't.
Please help.

hug feel better bro hug the lord of the rings*


Han skrattar till och de blonda lockarna faller över ansiktet. "Jag? En gentleman? Du är rolig, Cat." "Tänker du hjälpa mig eller inte?" Genast blir han allvarlig och sänker blicken till sin karta på bordet. Jag sneglar också på den och märker att det är samma som låg i skrinet. Jag undrar varför han ens vill ha en karta som är flera hundra år gammal.

DU ÄR FAN DUM I HUVUDET!

Om han vill sälja den hade han gjort det för länge sedan. Nej, han måste ha den till personligt bruk. Men till vad?


*


"Så länge du aldrig frågar mig eller någon av de andra männen om vad vi ska göra efter nästa landstigning så får du stanna. Men efter det vill jag aldrig mer se dig igen. Att ha prinsessan ombord är en stor risk. Det hoppas jag du vet."

"Det gör jag..." I en bestämd rörelse sträcker jag fram min hand över hans skrivbord. Det är samma hand som han skar mig i. Med andra ord så gör det ont när han fattar tag om den och skakar om den,


Du verkar inte riktigt veta vad "med andra ord" betyder.


men smärtan är på ett sätt en påminnselse om att detta är helt galet.

När han skakat min hand släpper han den till min förvåning inte. Istället drar han av mig handsken och sneglar på tygremsan runt den.

"Hur är det?" frågar han utan att låta ett dugg orolig. Han kanske är duktig på att dölja sina känslor?


Han kanske inte bryr sig om någon brud som bara betyder trubbel? Eller förväntar du dig att alla ska bry sig om dig, Caitlin?
Hon är ju en prinsessa så det skulle inte vara konstigt om hon förväntar sig det, fast å andra sidan ska hon vara en "otraditionell" prinsessa som inte bryr sig om kungligheter and shit.

"Bara bra." Jag rycker åt mig handen som om han bränt mig. Att röra vid honom är det sista jag vill just nu. Han litar på mig, men jag litar inte på honom.


Fast ... det gör du. Du är ändå på hans skepp, och du litar på att han och hans besättning inte kommer att döda eller våldta dig. Show, don't tell, asshole.


"Besättningen ska jobba till gryningen." säger han och börjar gå bort från bordet för att ge mig handsken. "Du kan få sova till dess. När de går och lägger sig kan jag visa runt dig uppe på däck. Men nu måste du sova, och jag vill ha några timmar ifred."

Han går raskt fram till dörren och öppnar den. Jag förväntar mig att Ryan ska stå där, men han är borta. När jag väl kommer med kaptenen leder han mig till en av de närmre dörrarna och vi kliver in i ett rum fyllt av madrasser och sängkojor. Trots att det inte är någon här inne nu, stinker det sprit och svett efter att ett flertal män levt härinne varje gång de gått och lagt sig. Jag tror jag aldrig upplevt en värre stank.

"Du kan sova på golvet." säger han utan att så mycket som kasta en blick till mig. "Och de regler som gäller är att detta är det enda rum du får vara i. Mitt är absolut förbjudet. Du får aldrig gå in där igen, okej? Och lastrummet, dörren mitt emot denna hytt, är det bäst att hålla sig borta ifrån. Man kan lätt göra sig illa där nere."

"I dörren bredvid din hytt då?" frågar jag. "Får jag inte gå in dit?"

"Nej! Det är absolut förbjudet. Det finns inte någon från min besättning som får öppna den dörren. Är det förstått?"

"Um...okej. Ditt skepp dina regler." Jag ser inte heller på honom. Varför har han helt plötsligt blivit så kall mot mig?


För att du är en oönskad främling på hans skepp, plus en kvinna? Varför är du så jävla dum?
But Lady Critic, she's spechul. :D


"Jag väcker dig i gryningen. Se till att sova ut. Och... eum... välkommen ombord." Därefter smäller han igen dörren rakt i ansiktet på mig.

***

Kaptenen väcker mig inte.


DUN DUN DUUUUUUN
*gasp*


Istället vaknar jag med ett illamående så stort att kräkreflexerna hotar. Skeppet gungar fram och tillbaka. Något säger mig att vi är på öppet vatten. Genast sätter jag en hand mot munnen och försöker andas genom näsan. Min syn är alldeles suddig av trötthet. Huvudet dunkar och det tar lång tid innan jag förstår vad jag gjort.

Åh, herregud.

Är det nu vi får veta att du var full dagen innan och det var därför som de betedde dig som en gigantisk idiot? Fast då måste du ha varit full hela berättelsen...so probably not.

Jag har lämnat allt. Min familj, min vän, det jag känner till på grund av ett giftemål. Benen känns svaga när jag reser mig upp i hytten som också gungar vilt. Plötsligt öppnas dörren och ett tjugotal män rusar in i rummet. De skrattar, tjoar och skämtar med varandra. Men så får de syn på mig, den enda kvinnan ombord på hela skeppet och de blir alldeles tysta.

...Varför slängde han in henne i ett rum där han visste att hela hans manliga besättning skulle sova senare? Det är logiskt att en pirat skulle göra det, men det är meningen att vi ska tycka om honom och vilja att de två blir tillsammans. 

Huvan har jag använt som kudde och därför har jag endast korsetten och klänningen på mig. Herregud. Detta gör inte direkt så illamåendet försvinner. Allt jag känner är slem i munnen och än en gång sätter jag handen för munnen.

"Ursäkta..." utbrister jag innan jag springer förbi folkmängden och ut till korridoren.

Okej...så de lät henne vara? 

Jag krockar in i någon men ser inte ens efter vem innan jag sprungit upp för trappen och öppnat luckan som leder upp på däck.

När jag tagit mig upp på golvet blir jag alldeles kall. Det blåser så kraftigt att det sliter och drar i håret. Klumpigt värre snubblar jag fram till relingen för att därefter stirra ner i vattnet. Än en gång gungar fartyget till och den beska smaken i min mun blir värre.

"Kom igen, Caitlin." säger jag till mig själv. "Fokusera! Du är bara inte van, det allt. Fokus..." Jag låter blicken glida över det blå vattnet över mig och därefter lite längre upp.

Och det är som om någon ger mig en käftsmäll.

Utsikten tar andan ur mig. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag förväntade mig. Kanske att det skulle finnas lita klabbar här och där. Eller små öar. Kanske bara klippor som sticker upp ur havet. Men här finns ingenting. Åh, gud. Jag lyckas ta mig till andra sidan skeppet och det är samma utsikt där med.

Vi är mitt ute i ingenstans.

Himlen är brandgul och solen är precis på väg upp. Havet glittrar i skenet och om jag inte mådde så himla illa skulle jag nog tyckt att allting här är underbart. Jag är närmre horisonten än någonsin tidigare.


#deep
Man kan inte komma närmre horisonten. Det här är inte djupt, bara ologiskt och korkat.

Points for intent, not outcome ;D


Ärligt talat sjunker illamåendet för var minut som går när jag står upp i den friska luften. Himlen är vacker och högt däruppe flyger några fåglar förbi som gastar åt mig. Vad de försöker säga har jag ingen aning om.


NÄ SÄGER DU DET?! VAD KONSTIGT!!!
Jag tror seriöst att hon har något fel. 


Kanske att jag äntligen är på väg bort från ett fängelse jag levt igenom hela mitt liv.


Eller så är du ett jävla weirdo för att du inte bara blir förvånad när du inte försår dig på fåglar, men även att du tror att de bryr sig om dig och försöker kommunicera med dig.


"Tycker du om utsikten?"

Jag snor runt och är nära att falla över bord när jag får syn på kapten som står bakom rodret däruppe.

Fan, så nära.

Som väntat har han på sig en vit skjorta. Jag tror till och med att det är samma som igår, för den är lika genomskinlig. Runt sina slanka höfter har han ett svärd fastspänt, vilket påminner om att han faktiskt är en kriminell. En bandit. En sjörövare. Någon man ska akta sig för.


Ja för vakter och riddare har inte svärd, antar jag?
Hade inte vissa bönder svärd också? Eller fanns det "svärdlagar" på den tiden.


"Du väckte mig inte!" säger jag och beger mig upp för trappen för att komma till honom.

"Förlåt, men någon är tvungen att styra det här skeppet medan de andra är och sover. Men om vinden byter riktning är det du som får klättra upp i masten."

Jag tittar på det höga seglet och gör en grimas. "Det är väldigt högt..."

"Är du rädd?" frågar han och flinar.

"Aldrig."


SÅ JÄVLA COOL DU ÄR ASSÅ


Till skillnad från igår kväll är miljön vi står u upplyst och jag kan se tatueringarna genom skjortan. Den här gången är det inte bara rosen jag ser, utan någon tatuering på hans axel. Och under bröstkorgen. Och precis vid höftbenet.

Tyvärr ser jag knappt vad de föreställer. Synd. En stor del av mig önskar jag gjorde det.

"Hur har du sovit?" Han växlar blick mellan mig och havet framför honom. Jag rycker på axlarna.

"Inte särskilt bra. Ärligt talat är jag nog sjösjuk."

"Det går över. Men om du ska kräkas så gör det inte på mig."

Jag rynkar ögonbrynen. "Jag kanske gör det på dig om du inte är trevligare!"

"Vad ska jag göra? Kyssa dina fötter? Jag är ledsen, ers nåd, men vi är faktiskt inte i slottet längre. Du är min jämnlike och jag behandlar dig som jag behandlar alla andra jag möter."


För det är ju realistiskt och inte alls tvingat! Ja, jag fattar att det är fantasy, men när man skapar ett land där sexism är vanligt och accepterat, som författaren har, så är det bara oärligt och äckligt att Caitlin är för cool och speciell för att bli utsatt för den och att alla manliga karaktärer som ska föreställa "goda" alltid behandlar Caitlin som en jämlike även om de växte upp i en värld där det är extremt osannolikt att de skulle göra det.

Var konsekvent med de regler du skapar!


"Jämnlike..." Jag smakar på ordet ett tag och kommer på mig själv att tycka om det.


Ugh, kan du bara lägga av?


"Vad heter du?"

"Har jag inte sagt att du ska lista ut det?"

"Jo, men vad ska jag kalla dig för innan jag vet namnet? Kapten?"

"Alla andra kallar mig det."

"Du kan ge mig en ledtråd."

"Nepp."

"Varför inte? Jag tycker faktiskt-"

"Akta!"

Försent.

Jag har redan blivit dränkt av vattnet som stänkt upp på mig från fartygets ena sida. Det är precis som att dyka ner i ett iskallt bad.

Nämen lite knasknas. Va trevligt.

Jag kan inte heller hjälpa tjutet som lämnar min mun och varenda muskel som spänner sig. "Gud!" utbrister jag. "Vafan!"

"Jag älskar när du svär, Cat." Han styr rodret åt vänster.

Jag känner mig alldeles frusen av endast lite stänk från vattnet. Min klänning blev alldeles blöt, samt min bara hud.


... Och jag som antog att din hud klarade sig undan och förblev torr. Bra att du sa det, annars hade jag aldrig kunnat lista ut att vatten gör en blöt.


Kaptenen skrattar och för första gången lägger jag märke till två skrattgropar som sitter precis under ärret han har på kinden.


Ni minns det där ärret va? Det där pyttelilla centimeters-ärret?
Vafan fick han det ens ifrån om det är så litet? Petade någon på honom med en kniv?

Han måste vara skadad och djup, men han får ju inte vara missbildad och ful ;D


"Detta är bara början." säger han roat. "Vänta bara tills de blåsigare dagarna. Du kommer knappt kunna vara uppe på däck."

"Akta så jag inte puttar ner dig i vattnet så får du se hur kallt det är!"

"Äh! Du fick bara lite vattenstänk på dig."

Jag lipar åt honom.


*


Och då slår det mig ännu en gång vem det är jag lämnat där hemma.

"Keaton..."

Det är inte meningen att viska hans namn, men jag saknar honom så mycket.


Du har inte sett honom på en dag.
I still don't understand why he couldn't come with you.


Han har alltid funnits nära mig och när jag en har känt mig ledsen har han gjort mig pigg och glad. Han hjälpte till att ta bort mina bekymmer och nu är det inte ens säkert att jag kommer få se honom igen.

"Vem är det?" frågar kapten som tydligen hört vad jag sa.

"Ingen..."

Jag har ingen lust att prata om minnen med en total främling. Helst av allt bör jag vara under däck, men där finns massor av otäcka män som jag inte har någon lust att lära känna, så jag är hellre här uppe.

"Oftast när någon säger så menar de att personen är väldigt speciell." han ser mot mig. "Var han någon du älskade? Och när du skulle gifta dig med någon annan lämnade du hellre dem båda än att skapa ett liv med prinsen."

Detta får mig att skratta. "Nej! Keaton är min barndomsvän. Och i för sig älskar jag honom, men inte på det sättet. Det är bara det att han påminner mycket om dig. Eller, egentligen inte... Jag saknar honom. Det är allt."

Nej, Keaton är sarkastisk och alltid glad.

Mannen bredvid mig är ett mysterium. Han är kall och undvikande och han vill inte ens berätta sitt namn.


Han heter Aaron. Woops, spoilers. Låter verkligen som ett namn som en sjörövarkapten skulle ha, eller hur? Inte alls som en stereotypisk nörd med glasögon och tandställning, nej nej! Seriöst, själv hade jag hoppats att det var Adrian.


"Hade du någon älskare?" frågar han samtidigt som jag studerar honom. Han kan inte vara mycket äldre än tjugo. Hur kommer det sig att en så ung man är kapten på ett sånt praktfullt men samtidigt så hotfullt skepp?


Såhär: Författaren ville ha en cool och farlig sjörövarkapten, men han måste också vara snygg och inte för gammal för Caitlin att ligga med. Så kommer det sig, logic be damned.


"Nej." säger jag och känner att jag rodnar. "Det vore oanständigt om prinsessan gått till sängs med någon innan hennes giftemål..."

Fan. Jag berättade precis att jag är oskuld.


Och det här är en big deal för att ...? Författare, du vet att kvinnor som hade oskulden "i behåll" (som om man förlorar något när man knullar för första gången, men det är en annan diskussion) var ansedda som "rena" va? Den här skammen över sin "oskuld" är en modern grej. Hade du faktiskt varit mer konsekvent så hade Caitlin tvärtom stolt sagt att hon väntar på den rätte eller något och att ingen man är bra nog åt henne, eller att Gud inte har sänt hennes själsfrände till henne än. Det finns en miljon olika anledningar till varför det här inte skulle vara något som Caitlin skulle skämmas över. Ännu en gång: håll dig till moderna berättelser, för du klarar inte av det här, inte ens när du skapar en egen värld. Och sluta med alla moderna svordomar.


Varför inte berätta mina mörkaste fantasier när jag ändå håller på?

Men han varken flinar eller tar illa vid sig.


"Du är oskuld? HUR VÅGAR DU FÖROLÄMPA MIG!"


Han nickar istället och stirrar ut över havet. "A." säger han plötsligt och jag vänder mig förvirrad mot honom.

"Ursäkta?"

"A. Det är första bokstaven i mitt namn. Du ville ju ha en ledtråd." När han ler får jag syn på skrattgroparna på den högra sidan igen. "Du har tio försök på dig. Om du inte listat ut mitt namn då får du aldrig reda på det. Åh, och tro inte att du kan fråga någon av besättningen. Ingen vet vad jag heter... Jo, en. Men han kommer aldrig berätta det. Nå? Vad säger du? Tror du att du kan lista det?"

Ett vad.


Nej, det är mer en utmaning, faktiskt.


Jag tycker om utmaningar


Varför sa du att det var ett vad, då?


och jag deltar i dem så fort jag får chansen. Keaton och jag brukade alltid slå vad och tävla om vad som helst. Och jag satsade alltid på att vinna, även fast jag inte alltid gjorde det.

"Vänta du bara. Jag kommer lista ut det snabbare än du anar."

Och det är början på mitt äventyr. Men ännu vet jag inte vad om kommer drabba mig och mitt fortfarande gråa liv.


Allt kommer att gå skitbra, för gud förbjude att något dåligt händer dig eller författarens favoritkaraktärer.
Jag hoppas hon ramlar av skeppet.

Welcome


Hello there.
Vi gillar att läsa, men ofta hittar vi en hel del skit vars brister vi tycker borde pekas ut. And that's what you'll find here.
Also, don't take us too seriously.

Hur vi gör...

Bokis kommer kommentera i den här färgen och Lady Critic kommer använda den här. Spöket i denna. Den vanliga texten är själva ficen, och alla gifs och bilder är våra om vi inte säger annorlunda.

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards