bookwormladies

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Bookworm Ladies - 4 juli 2015 17:21

Jag cirklade runt i min bil på gatorna utan att veta vart jag egentligen ville åka.
Efter lite mer än en timme slog det mig att det egentligen inte fanns någonstans för mig att ta vägen.
 
Det tog dig en hel timme att inse det här? Du åkte bara runt runt i en hel timme UTAN att tänka den ALLRA FÖRSTA tanken som skulle komma till vilken annan person som helst? No words. Only noise.
*angry noises*
 
Alla uteställen var stängda vilket betydde att jag inte kunde fördröja ytterligare lite tid där innan det var dags för att åka till skolan. Det skulle bli ännu en sömnlös natt för min del. Det var inte förrän jag insåg att jag var utsvulten som jag gav upp och körde mot det stora huset i ljust tegel.
 
*angry noises intensify*
Kunde du inte bara skriva att han åkte hem? Varför göra saker så komplicerade?
Oh så det är hans hem? Jag förstod inte det...see author this is why you should write that it's his home. (And no I'm actually not sarcastic here. I didn't understand that it was his home).
Det förstod inte jag heller, jag antog att han åkte till skolan.

Jag slog mig ned på en stol i det blåa köket, jag gjorde mitt bästa i att vara tyst för att inte väcka mamma. Inte för att jag trodde att hon skulle skälla på mig om jag faktiskt råkade väcka henne; hon verkade aldrig riktigt våga säga vad hon tänkte eller tyckte om mig och sättet jag levde mitt liv på. Kanske brydde hon sig helt enkelt inte.
 
Lika lite som jag bryr mig om denna historia. 

När klockan på väggen ovanför dörren visade 07.34 rynkade jag förbryllat på ögonbrynen.
 
Rynkade du på...ögonbrynen? Ok then. (I tried it and it doesn't work. Jag tror inte att man kan rynka på ögonbrynen).
***Rynka pannan
 
Mamma var alltid uppe och lagade frukost vid den här tiden, eller så var hon redan utanför dörren. Jag lät tallriken stå kvar på bordet medan jag med hasande steg gick mot hennes sovrum. Dörren var stängd. Jag öppnade den försiktigt, det var kolsvart i rummet då mina ögon försökte vänja sig vid dunklet utan särskild framgång. 
”Mamma?” sade jag prövande. Inget svar. Jag sade hennes namn fler gånger innan jag kände att jag började bli irriterad. Varför svarade hon mig inte?
”Mamma!” röt jag, jag tände taklampan och insåg att sängen var tom. Vart höll hon hus? Vid det laget måste jag ha varit hemma i minst en timme, ändå hade jag inte sett en skymt av henne.
 
Det tog dig en timme att inse att din mamma inte är hemma?
*
Skulle han inte vara tyst så att han inte skulle väcka henne?

Min jakt fortsatte i hela huset. Ilskan började växa inom mig, mitt begär av att skydda henne drev mig till vansinne.
 
Ditt begär att skydda ...? OH MY GOD THIS IS SO FUCKING STUPID AND OVER-DRAMATIC AND ALSO COMPLETE BULLSHIT I SWEAR TO GOD!!! Bless whoever wrote this massive pile of horseshit, bless their little brain and their sweet soul.
Also, it's a little weird and creepy that he feels like his mother is fragile and in need of protection. That's generally not what kids should feel.
 
Om något hade hänt henne då jag varit borta skulle jag aldrig förlåta mig själv. 
Det var inte förrän jag kom ut i hallen som jag stannade upp. En liten papperslapp låg på bänken under spegeln, det syntes klart och tydligt att handstilen tillhörde min mor. Det tog mig en timme att inse att lappen var menad för mig.

”Harry, 
Eftersom du inte var hemma ikväll så kunde jag 
inte berätta för dig att jag har åkt iväg på ett jobb i London. 
Jag kommer hem nästa tisdag. Jag lämnade pengar till mat i köket. 
Ta hand om dig. 
Mamma”


Jag såg länge på lappen i min hand. Hon hade aldrig lämnat mig utan att säga till innan. En våg av ensamhet sköljde över mig, övergivenheten tyngde ned mig. Det enda ljud som hördes var min tunga andhämtning. Huset var så stort och så… tomt.
 
sad animated GIF *
 *
MEN DU VAR JU FÖR FAN INTE HEMMA.

Jag kämpade emot bilderna som tvingade sig in i mitt huvud men det var omöjligt att blocka ut dom.
 
Here we go med den dumma bakåtblicken.

Jag mindes ljudet av snabba fotsteg nedför trappan innan mammas höjda röst hördes genom den tunna väggen in till mitt rum. ”Om du går nu behöver du aldrig komma tillbaka!” skrek hon upprört. 
Det var tyst i några sekunder innan en hög smäll hördes då ytterdörren slogs igen. Jag rusade ned från övervåningen och fann mamma med ena handen för munnen. Tårar rann nedför hennes kinder då hon mötte min blick. Det var som om tiden stod stilla. Jag bara stod där och såg på då hon grät. 
Ett mekaniskt ljud hördes från uppfarten vilket väckte liv i mig, jag rusade ut från hallen. Pappas blick mötte min i sekunder som kändes som timmar. Jag fann någonting i hans blick som jag aldrig hade sett förut. Han såg inte ångerfull ut, hans blick var kall. I den sekunden slog det mig att jag aldrig mer skulle få se honom, att han skulle lämna oss för gott. I nästa sekund gasade bilen iväg, den försvann i horisonten tillsammans med personen i den. Bort från mig, från min familj och från våra liv.
 

Är det nu alla hans problem ska skyllas på att han inte hade en manlig mans man i sitt liv. 

Jag sjönk ned på altanen, smärtan slet i mig då jag kände meningslösa tårar rinna nedför mina kinder. Känslan av att ha blivit övergiven bultade genom hela kroppen.
 
*

Jag slets tillbaka till nuet då jag efter en timme märkte att jag hade slagit knytnäven så hårt i väggen att det hade blivit ett djupt hål. Jag mötte min egna blick i hallspegeln, min bröstkorg höjdes och sänktes för varje snabbt andetag. Gråt inte, våga inte gråta, din patetiska lilla skit, sade rösten i mitt huvud.
 
Varför är din mentala mognad samma som ett barn som går igenom femårstrotsen?
 
1. Gör raka motsattsen mot vad folk säger.
2. Väldigt arg.
3. Älskar mamsen <3333
 
Femåring, eller Harold?
 
Med knutna nävar sprang jag ut från huset. Jag kunde inte vara kvar på platsen där så många av mina mörkaste minnen hade tagit plats. 
breakup animated GIF *
 *
 

Efter att ha spenderat en timme boxandes mot en säck på gymmet
 
Varför gick du inte till gymmet för två timmar sedan? Om det är öppet vid en sådan här mystisk tid så antar jag att det är ett 24 timmars gym. 
 
för att få ut min vrede kände jag en konstig lättnad då jag såg på min mobil att skolan började om tio minuter. Trots att jag var helt slut efter nätter av sömnbrist och frenetiskt boxande så var det fortfarande någonting som skulle kunna distrahera mig ifrån att tänka. Och det var allt jag ville, att inte behöva tänka.
 
Du verkar lyckas rätt bra med ditt uppdrag, isåfall, eftersom det tar dig hela timmar att inse dom mest uppenbara sakerna.


Ellie’s POV
 
Nejmen kolla det är fröken Urtrist. 
*


Med två böcker i ena handen och min väska i den andra skyndade jag min väg genom dom vita korridorerna. Efter att pappa varit tvungen att åka till jobbet en timme tidigare så hade jag blivit tvungen att gå och lämna Charlie i hans skola. Sedan hade jag fått springa hela vägen till skolan, jag kom aldrig försent och planerade inte att börja göra det nu heller. 
 
Fem minuter kommer inte få dig religerad. 

Jag svängde så snabbt mot min skåphall att jag inte hann stanna då jag krockade in i någon.
 
Harry.
Harold.
Hairold.
 
Böckerna flög ur min hand vilket fick mig att snabbt dyka ned mot golvet.
 
Jag hatar passiva röster SÅ JÄVLA MYCKET. Saker händer och de får henne att reagera, hon gör det inte själv, utan tvingas till det genom storyns händelser. Visst, författaren kontrollerar karaktärerna, men det borde inte vara såhär uppenbart.
Det här är ett litet exempel men det bidrar ändå till hur man läser av karaktären:
"Böckerna flög ur min hand vilket fick mig att snabbt dyka ned mot golvet."
vs
"Böckerna flög ur min hand och jag dök snabbt ner mot golvet för att ta upp dom."
Första låter som "oh, nu är jag här nere helt plötsligt och måste ta upp böckerna nåväl då gör jag det" medan andra är mer "oh shit mina böcker föll bäst att jag tar upp dom!!!"

”Förlåt” sade jag med en suck. 
När jag inte fick något svar sneglade jag på dom vita conversen som fortfarande stod stilla vid min sida. Jag följde med blicken uppför den långa gestalten, jag drog förvånat efter andan då jag möttes av ett par gröna ögon.
 
*War flashback* ugh this reminds me of the time I sporked a fic that just wouldn't shut up about those damn green eyes. Please don't do the same please.
I varenda jävla fic. Gröna ögon. Varför. Sluta. Och varför beskriva ögonfärgen när du kan beskriva ansiktsuttrycket?
Ansiktsuttryck kräver fantasi och är svårare att beskriva, man måste föreställa sig hur en karaktär reagerar och hur hens ansikte ser ut när hen gör det. Ögon? Äh, färg är dramatiskt nog, right?
 
Harry Harold Styles såg ned på mig. Han såg så annorlunda ut jämfört med då jag hade sett honom senast, vilket hade varit flera månader tidigare. Hans lockiga hår var stylat uppåt, han såg ut att ha fått mer muskler och blivit minst fem centimeter längre. Det rådde ingen tvekan om att han var utomordentligt attraktiv. 
 
Chilla.
"Utomordentligt attraktiv" my ass.

Jag öppnade munnen men stängde den snabbt igen då han stirrade ned på mig med en blick som sände kalla kårar längs min ryggrad. Kanske hade mina vänner haft rätt, han var kanske en psykopat trots allt.
Jag blinkade förvånat då han sträckte ut en stor hand,
 
 *
 
tveksamt tog jag emot hans hjälp och han drog upp mig med en stark arm.
 
Okej du får det att låta som om han hittade en stor hand och en stark arm på gatan och hjälpte dig upp med dem. Jag antar att det ska vara hans egna hand och arm så istället kan du skriva: "Han sträckte ut sin stora hand mot mig och drog upp mig med sin starka arm". Meningen låter fortfarande hemsk men det beror på att du har två kroppsdelar i samma mening som också "är något". Handen är stor och armen är stark, och du kan berätta det, men helst inte i samma mening så tätt inpå varandra.
 
"Han är så manlig
 
Senpai is so strong and manly how can he ever notice me
 
 
 Han såg på mig i några sekunder innan han utan ett ord gick förbi mig som om jag inte fanns. 
Jag snurrade runt med andan i halsen, 
”Tack!” ropade jag efter honom. 
Han vände på huvudet så pass mycket att jag kunde se ett flin leka på hans läppar. Och bara sådär lämnade Harry Harold Styles mig mållös i korridoren. 


Harrys POV

Jag drog en hand
 
En random hand han hittade på gatan.
 
genom håret medan jag sakta gick mot cafeterian. Tröttheten kändes mer och mer för varje steg jag tog. Allt jag ville var att sova. Eller röka på. Vardera lät som bra idéer för tillfället. 
Cafeterian låg i byggnad B medan lektionssalarna låg i byggnad A. Jag satte på mig solglasögonen för att skydda min syn från den starkt skinande solen. Det var inte ofta särskilt soligt i Holmes Chapel, oftast hade vi mörka moln hängandes över oss. Men just denna dag var det plågsamt ljust ute.
 
*

”Styles!” ropade någon. Jag vände instinktivt huvudet och fick syn på Coach Durham.
 
Som hade sex med en annan lärare trots att han är gift och han är även fadern till Ellies kompis. Det är det vi vet om honom, få se om författaren tänker hålla sig till fakta över huvudtaget. 
 
Han kom småspringandes över skolgården med en pärm under armen. Jag saktade ned på stegen medan jag återigen fixade till håret en aning.
 
Var du på en stege?
 
Jag log snett åt ett tjejgäng som passerade mig. Dom fnittrade när jag höjde på solglasögonen en aning och blinkade åt dom. 
 
  *
 
Pekar finger åt sådana här killar men det kanske bara är jag. 

Coach Durham pustade trött ut när han var framme vid mig. Jag gav honom en lång, frågande blick. Jag hade inte sett honom sedan jag slagits med Louis Tomlinson på en fotbollsträning för snart två år sedan.
 
Och sett när han haft sex med en annan lärare.
 
Coach Durham hade varit personen som dragit undan mig då jag gång på gång placerat slag i Louis ansikte. Han lämnade träningen med ambulans. Jag hörde senare att han hade fått sy flera stygn i ansiktet och han hade hamnat i koma en kortare tid. Vilket hade varit rätt åt honom,
 
ARE WE SUPOSED TO LIKE YOU? DU TYCKTE ATT DET VAR RÄTT ÅT HONOM? HAN HAMNADE I EN FREAKING KOMA U SHIT! 
 
Hur många slag fick han in? Hur svagt är Louis huvud?
 
Vad var det Louis gjorde som gjorde att han förtjänade det här?
 
men efter det dök jag aldrig mer upp på en fotbollsträning.
”Jag har letat överallt efter dig” sade Durham. Jag kastade en hastig blick runt oss innan jag såg på honom. ”Det är någonting jag skulle vilja prata med dig om” bad han.
 
*sa han

Jag tuggade högljutt mitt tuggummi medan jag väntade på att han skulle fortsätta. 
”Du ser ut att må bra, grabben” sade han prövande. Han lutade sig fram för att ge mig en vänskaplig klapp på axeln, jag klev snabbt undan från hans rörelse vilket fick honom att harkla sig. ”Jo… Nu när du är tillbaka i skolan skulle jag vilja be dig om en sak.”
 
*
I'm sorry but LC started using these and now I can't stop. So it's not my fault. Throw eggs at Lady Critic not me!
 
We all know that old-timey Spier-Man gifs are the best.

”Vadå?” frågade jag kallt. Om han syftade på att jag skulle fortsätta hålla tyst om hans och rektor Grawells hemliga relation
 
JA THERE IT IS TACK JAG ÄR SÅ STOLT
Vänta var det med rektor? Har för mig att det bara var en random lärare, men det kan vara jag som har fel.
I'll look it up...No it was the rektor. Fanfattaren gjorde rätt. Woop!
 
så kunde jag inte bry mig mindre. Jag hade ingen anledning att berätta det för någon så länge ingen av dom provocerade mig. Jag skulle fortsätta hålla det emot dom som ett hot.
”Vi vill ha tillbaka dig i laget,
 
And there it is. Ah it really smeels like a big pile of bullshit. 
 
Harry. Du är den bästa forwarden vi har haft, du tog oss till final och du vann åt oss-”
 
"Och du fick en av våra spelare att hamna i koma! WE WANT YOU BACK!".
Spelar ingen roll att du nästan dödade någon! Det är lugnt grabben.
Jag är inte förvånad alls, tbh. Kommer någon ihåg dom där fotbollsspelarna som våldtog en tjej och alla grät över hur deras liv är förstörda? Hur de var så framgångsrika spelare? De kommer säkert få jobb i framtiden. Att nästan döda någon snubbe verkar vara ett litet djur på vägen som leder till Harrys framgång. *splat*
 
jag avbröt honom snabbt. ”Aldrig” fräste jag.
Durham såg besviket på mig. ”Om du ändrar dig-”
Jag avbröt honom igen, nu med en hårdare röst. ”Aldrig. I. Livet.”
Jag stötte ihop med hans axel då jag fortsatte min väg mot den byggnad C.
 
"den byggnad c"
 
Jag tänkte igenom vad som precis hade hänt. Det var självklart att jag saknade att spela fotboll. Men att vara med i laget innebar ett ansvar jag inte kunde lova någon. 
Jag höll på med för mycket skit. Jag var rörmokare.

Jag slog mig ned vid ett tomt bord och började tugga på ett äpple.
 
Cafeterian låg i byggnad B och inte C.
 
Mina ben lade jag nonchalant upp på bordet. 
När jag svepte med blicken över matsalen möttes jag av ett par bruna ögon.
 
Mer ögonfärg, men gud så spännande. 
 
Det slog mig att det var samma tjej som jag hade krockat med tidigare på morgonen. Hon bröt snabbt ögonkontakten genom att låta hennes långa, blonda hår skapa en ridå mellan oss. Jag fortsatte stirra på henne. 
 
*

Ett leende formades på mina läppar då våra blickar återigen möttes och hon märkte att jag inte hade tittat bort. Hennes kinder blev varmt röda då jag höjde huvudet i en hälsning. Jag älskade hur min närvaro påverkade tjejer, det var en slags lek för mig att få dom nervösa. Jag kunde få dom att krypa längs mina fotleder om jag så ville, eller få dom att skrika mitt namn med andan i halsen då jag gav dom njutning. 
 
*
burn animated GIF Burn him.
 
 
Till min stora besvikelse reagerade inte den här tjejen alls som tjejer brukade.
 
För att hon är sååå specieelll
Låt mig gissa: Bara för att hon inte är som "andra tjejer" blir Harold helt till sig i byxan och ger sig inte förän han har fått henne.
OMG GEEE Spöket, spoiler warning!!!
 
Hon gav mig ingen uppmärksamhet alls, något som jag inte var van vid.
 
"Jag kände mig väldigt upprörd, jätteupprörd, och gillare inte alls hur hon reagerade, så nu vet du det läsare".
Fanfattare: ÅHHHH SHIT JAG ÄR SÅ JÄVLA BRA PÅ ATT SKRIVA!!!!
Istället för att berätta för oss att han inte var van, kan du inte visa oss hans ovana reaktion och hur han kände, så att vi själva kan avgöra att han inte var van och samtidigt se det från hans perspektiv? 
Sånt kräver förstås ansträngning, vilket du antagligen inte har tid med eller talang för.
 
Inte en endaste gång flyttades hennes blick till mitt bord, irritationen kliade i fingrarna då jag reste mig med matbrickan i ena handen.
 
"HOW DARE YOU NOT LOOK AT ME YOU BITCH! I'M GONNA BEAT THE SHIT OUT OF YOU AND MAKE YOU LOVE ME!".
 
En sak till: tjejer, om ni möter en kille som är "badass" och en total skitstövel mot alla utom er, en som hatar alla människor och tycker att dom är för "simpla" för honom, alla utom du eftersom du är speciell: RUN THE OTHER WAY. Om han behandlar alla omrking sig som skit och tycker att dom inte är värda honom, så är det nästan hundra procent säkert att han hatar dig också, och vill ha något som du kan ge honom, och låtsas att du är speciell för att manipulera dig till att ge honom vad han vill. Please be safe and don't fall for these abuser tactics.
 

Welcome


Hello there.
Vi gillar att läsa, men ofta hittar vi en hel del skit vars brister vi tycker borde pekas ut. And that's what you'll find here.
Also, don't take us too seriously.

Hur vi gör...

Bokis kommer kommentera i den här färgen och Lady Critic kommer använda den här. Spöket i denna. Den vanliga texten är själva ficen, och alla gifs och bilder är våra om vi inte säger annorlunda.

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards