bookwormladies

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Bookworm Ladies - 6 maj 2016 00:45

Last time:

"Nämen är det inte bh-tjejen!" ...Är han seriös.

"Nämen! Är det inte sunshine!" Den lilla pojken trycker sig om möjligt ännu närmare Ashtons ben, och Dorothy härmar rörelsen, fast mot mitt ben.

Det här kommer att bli en lång kväll.

 

Menar du verkligen "lång"? Är du helt hundra? Säkert?

LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG KVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLL

______________________________________________________________________________


"Dorothy! Min favoritsyster! Kom till Irene gumman!" Jag bet mig i läppen för att försöka dölja ett skratt. Kan det möjligen infinna sig så att Irene försöker använda Dorothy som ett sätt att visa att hon är en mysig och älskande storasyster. Uppenbarligen. När Dorothy inte rör sig en centimeter utan istället trycker sig närmare emot mitt ben, skrattar hon nervöst.

"Åh, Dorothy är så glad att Kayla är här. I vanliga fall hade hon sprungit rakt i mina armar!" Dorothy tittar på Irene som om hon vore dum i huvudet. Vilket hon är. Irene däremot fattar inte att alla i rummet har genomskådat hennes stora feta lögn, utan fortsätter bara att mala på med sitt pladder.


Vi har dock aldrig sett hur hemsk Irene är ännu.

KAYLA ÄR GUD OCH ALLA ANDRA TJEJER ÄR DUMMA I HUVUDET!!!!


"Hej Garrett! Var det kul i skolan?" Nu kan jag inte hejda ett fniss. Tror hon på riktigt att en tre-åring skulle gå i skolan.

...Hon kanske menar dagis. Du vet...FörSKOLAN?

IRENE ÄR DUM I HUVUDET, BOKIS, KAN DU INTE FATTA DET?!!??!? KAYLA ÄR DEN ENDA SOM FÖRTJÄNAR RESPEKT!!
Juste! Hur kunde jag glömma det!? :O


Ashton hostar, och man märker tydligt att han försöker dölja ett skratt. Den lilla pojken - Garrett - tittar fram bakom Ashton med stora ögon, och tittar på min tröja.

"Hulk." Säger han, och jag aww:ar i mina tankar. Jag nickar mot honom.


Ugh. Barn kan prata. Treåringar kan forma meningar. 


Jag har älskat Avengers sedan jag var sex år då jag för första gången läste en Marvel-tidning, och när min favorit-skådespelare Chris Hemsworth började spela Thor, blev det lite blyga gillandet till.. Ett inte så väldigt blygt gillande.


Vänta...var du 6 när Hemsworth fick rollen som Thor? Som i 2011?

Förklarar hennes humor ... Jag tror att hon menar att hon var sex när hon började läsa serietidningarna, och sen förstärktes hennes kärlek av Chris Hemsworth? I dunno man.
This is confusing.


Jag sätter mig ner på huk så att jag är på samma längdnivå som den lilla pojken.

"Vet du vad Hulk heter egentligen?" Han skakar på huvudet så att hans ljusbruna lockar flyger omkring. Han har mörkbruna ögon, och gyllene hudfärg. Han kommer att bli väldigt snygg när han blir äldre.


...ok...


"Bruce Banner." Säger jag, och han ler smått.


WAW den här bruden har riktig nörd-cred. Snart kommer hon att avslöja att Bruce Wayne är Batman och Clark Kent egentligen är Superman!
LADY CRITIC SSSCH! Can't you keep a secret???


Han lösgör sig från Ashton och går fram till mig. Han ler blygt mot Dorothy, innan han tittar upp mot mig.

"Vill du vara min vän?" Till skillnad från Dorothy har han inga problem med uttalet, och är så gullig att jag vill dö. Vilket vore synd, eftersom att världen skulle vara en så seriös och tråkig plats utan mig.


*

*
*


"Det är klart att jag vill!" Han spricker upp i ett stort leende som täcker hela ansiktet, och kramar mig. Det är en varm och gosig kram, och jag kramar genast tillbaka. Dorothy, som tittar mellan oss, ser nästan lite avundsjuk ut. Jag är på väg att säga att vi kan vara vänner alla tre, och att hon inte behöver vara avundsjuk på Garrett, när jag märker att hennes avundsjuka inte alls är riktad mot Garrett, utan mig. Garrett vänder sig mot Dorothy och hälsar på henne. De verkar känna varandra sedan innan, och med ett stort flin plåstrat på mitt ansikte vänder jag mig mot Irene och Ashton. Irene, ser förbannad ut, och jag väntar nästan på att det ska börja komma rök ur hennes öron. Ashton ser fortfarande bara road ut. Gud vad han tyckte att allting var roande då.


"Vafan varför skrattar ingen? Alla är så jävla tråki- NÄJ VAFAN ÄR DU SÅ ROAD ÖVER DÅ? HUH?"

Folk kan bara skratta när Kayla tillåter det, dummer.
Oooooooh!


"Vi går och sätter oss." Säger Irene sammanbitet, och börjar att gå in mot matsalen. Ja, huset har en matsal. Det är ett stort rum med vita väggar och svart golv. Mitt i rummet står ett bord i mahognyträ med matchande stolar. Tre på varje sida av bordet. Jag sätter mig bredvid Dorothy och Garrett, medan Irene och Ashton sätter sig mitt i mot oss på andra sidan om bordet. Maten står redan framme, och bordet är dukat.


Ja jag antog det eftersom maten stod framme.


Det verkar vara någon slags exotiskt thaigryta, och ser skitäckligt ut.

Irene klappar entusiastiskt händerna, och säger åt gästerna att ta först. Dorothy och jag tar självklart först ändå, och Irene ser mycket sammanbiten ut. Det förvånar mig att hennes tänder fortfarande ser så perfekta ut efter allt detta sammanbitandet.


Det finns en skillnad mellan att vara quirky och att vara respektlös. Kayla bryr sig förstås inte, hon är för cool för att respektera någon korkad bitch som Irene, eller hur?


Är det ens ett ord?

Troligen inte.

Synd. Det var ett bra ord.

☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧

"Vilket gjorde så att jag tackade nej till musikskolan." Irene är fullt upp med att berätta hur hon blev antagen till en musikklass på grund av hennesfantastiska, också känd som absolut skrämmande hemska, sångröst. Det var uppenbarligen en lögn, eftersom att Irene kan sjunga lika mycket som en gris kunde flyga, vilket är inte så väldigt mycket alls, men eftersom att jag inte har några bevis emot att skolan tyckte att hennes röst var, hennes ord inte mina.


Kayla är världens störta rövhål. Och grammatiken är skit, det där är inte en hel mening, din idiot.


Exotisk med en klang av underton, kan jag inte säga emot.


... En ... en klang av underton?

Så ... en underton av ... underton? 

Vet du ens vad underton betyder?


Irenes sångröst är det enda som inte är perfekt hos henne, och skadeglad som jag är brukade jag lura henne att sjunga och sedan spela in det för att göra mycket onda saker med det.


Ja undra på att hon inte tycker om dig!

Kayla är typ 100% narcissist. I verkliga livet så tolererar människor folk som henne bara för att vara hövlig, och i rädsla att dom kommer att hugga en i sömnen om man råkar kritisera dom det minsta.


"Så, hur kommer det sig egentligen att du flyttat hit Kayla?" Sunshine tittar på mig med ett flin. "Om det inte är ett känsligt ämne förstås."

"Nejdå, det är bara det att... Det att..." Jag gör en paus och suckar dramatiskt. "Han lämnade mig. Han lämnade mig för den där slampan Britt! Kan du fatta! Han är en sådan skitstövel." Jag låter en krokodiltår rinna ner för kinden. Jag har alltid haft en läskig talang att kunna börja gråta på kommando."Jag behövde bara komma bort ett tag." Irene ser förbannad ut, medan Ashton ser förvirrad, skamsen och generad ut. Han måste ha gått på det.


Wat is happenin.

I'm so confused. Is this supposed to be quirky again?


"Jag menar, ARRGHH! Men jag älskar honom fortfarande. Jag kommer alltid att älska honom." Nu ser Irene snarare uttråkad ut, och Ashton helt förskräckt ut. Den tuffa killen är alltså rädd för känslor.


??? Var fick du det här ifrån? Han är snarare förskräckt för att du gör en jävla scen vid matbordet och svär framför barnen. Författare: SHOW DON'T TELL. Kayla kan inte bara veta det här så att du kan enklare skapa ännu en tråkig bad boy som har problem med att visa känslor eller what-the-fuck-ever.


Gulligt.

"Min käraste Dylan O'brien!" En våg av igenkänning for genom hans ansikte, innan han förstod vem det var. Han tittade surt på mig, och jag blev genast oförmögen att göra något annat än att bara skratta.


  *


"Hon blev utskickad." Vräker Irene ur sig. Den lilla förrädarren. Hon blir belönad med en mördarblick av mig.

"Jaså. Varför då?" Jaha. Så alla har bestämt sig för att klumpa ihop sig mot mig.


"Alla är emot mig! Ingen förstår mig! Varför är alla så jävla tråkiga? Buhuhuhuuwääää".


Lika bra att Barack Obama kommer hit och tvingar mig att berätta.


Vad svamlar du om?


Men så lätt tänker jag inte ge mig. Jag vill inte bli upptäckt utan att ha gjort ett enda prank,


DU HAR REDAN BLIVIT UPPTÄCKT!!! FLERA GÅNGER!!! DU KUNDE LIKE GÄRNA BÄRA EN TRÖJA MED "I DO PRANKS. SO IT WAS PROBS ME!".


och dessutom vem vet om den tuffe hårdingen egentligen är en skvallerbytta och tänker berätta för alla lärare?

Alltid säkert före osäkert!


Hur vet hon att han är en tuff hårding? Vad har han gjort som har avslöjat hans personlighet? INGET! Det är bara författaren som är en talanglös hagga som måste använda stereotyper och göra dom så tydliga som möjligt för att hon tror att hennes läsare är dumma i huvudet.


"Eran skola hade en mer avancerad mattekurs än våran. Min gamla skola ville att jag skulle få mera utmaning, och när mina föräldrar berättade att jag hade släktingar här, tycke de att jag lika gärna kunde flytta hit över ett år." Faktum är att hälften är sant. Matematikkursen på min gamla skola var alldeles för enkel, och att skolan här har en kurs för matematik-underbarn är halva anledningen till att jag flyttat hit. Irene vet inte om varför jag blev utskickad, och om hon frågade sina föräldrar skulle de säga att det var sant.

☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧

Knack.

Knack.

Knack.

Arghhh!

Knack.

Knack.

Men vad fan! Ge upp!

Knack .

Knack.

Jag sätter upp mitt hår i en slarvig knut, och går upp ur sängen bara klädd i en för stor T-shirt, och fluffiga sockor.


Sover du med sockor, ditt äckel?


Klockan är halv tolv på en lördag, och min granne har kastat sten på mitt fönster i minst en kvart.

"Vad vill du!" Fräser jag när jag öppnat fönstret, och fått syn på boven till min skönhetssömn.

"Jag har tråkigt. Ska vi hitta på något!" Han låter som om han är fem år på en julaftonsmorgon, och jag blir ännu surare. Han har alltså väckt mig mitt i natten, bara för att säga att han har tråkigt och vill hitta på något?!

Jag smäller igen fönstret utan att svara och går och lägger mig igen.

Knack.

Knack.

Jag har gett upp alla försök att somna om. Och reser mig upp igen.


Har han en samling stenar i sitt rum?


"Du tänker inte sluta förrän jag har gått med på det, eller hur?" Han nickar ivrigt. Och där kom fem-åringen-Ashton igen.


1) Vad fan är det som händer? 

2) Var kom det här ifrån?

3) Varför skulle Ashton vara intresserad av Kayla? Det finns ingenting bra i hennes personlighet. Hon är elak, respektlös, irriterande och självisk. Han känner henne knappt och det enda hon har visat tills nu är dom här negativa egenskaperna.


Jag suckar högt.

"Jag ska bara byta om."

Det blir svarta jeans, ett vitt linne och en svart väst. Håret åker upp i en tofs. Eftersom att jag inte orkar sätta på mig linser, tar jag helt enkelt mina glasögon.

Kan namnet på varenda Marvelkaraktär som någonsin skapat.

Är beroende av böcker.

Är beroende av serier.

Är beroende av band.

Har stora hipster-glasögon.

Jag är en nörd. Jag vet.


Gasp! Ur...ur a...NERD? OMG AAAAAAAAA!!!!

Jag fattar inte varför karaktärer fortfarande vill verka "unika" med att vara nördar. Alla och deras faster är nördar nu för tiden. Det finns inget unikt med att gilla saker. Men Kayla är förstås inte som andra tjejer!! Hon är smart och cool och som en av pojkarna!! Kolla så cool hon är!


Ashton gestikulerar åt mig att vi möts där nere. Och jag börjar min inte så väldigt diskreta färd ut.

Tidigare månad - Senare månad

Welcome


Hello there.
Vi gillar att läsa, men ofta hittar vi en hel del skit vars brister vi tycker borde pekas ut. And that's what you'll find here.
Also, don't take us too seriously.

Hur vi gör...

Bokis kommer kommentera i den här färgen och Lady Critic kommer använda den här. Spöket i denna. Den vanliga texten är själva ficen, och alla gifs och bilder är våra om vi inte säger annorlunda.

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards